Tel: +49 (0)3494 6699-0

E-mail: q-cells@q-cells.com

Contact

Qcells werd 6 jaar op rij beloond met het label "Top Brand PV" van EuPD Research

• Qcells werd met deze award voor de zesde keer op rij erkend als Top PV-merk in Europa en voor het vierde jaar op rij in Australië De erkenning wordt uitgereikt op basis van de aanbevelingen van deelnemende installateurs en bevestigt de uitmuntende productkwaliteit, service en reputatie van de onderneming
  • Dr. Daniel Jeong, de CTO van Qcells, zei: "Het is nogmaals een stimulans om deze prestigieuze prijs te mogen ontvangen, zeker in tijden waarin Europese en Australische installateurs van zonnepanelen al maar veeleisender worden wat kwaliteit en service betreft. We zijn blij dat we hun verwachtingen consistent kunnen invullen en zelfs overtreffen."

Berlijn, Duitsland, 1 februari 2019

Hanwha Q CELLS GmbH ("Qcells" of "Het Bedrijf"), het Duitse filiaal van een van de grootste fabrikanten ter wereld van solarcellen en -modules, Hanwha Q CELLS Co.,Ltd. werd beloond met het "Top Brand PV"-label door het internationaal erkend instituut EuPD Research. Qcells werd met deze award voor de zesde keer op rij erkend als een van de meest toonaangevende merken van zonnepanelen in Europa en voor het vierde jaar op rij in Australië.

EuPD Research reikt het Top Brand PV-label uit op basis van de grote Global PV InstallerMonitor- enquête, die de meningen van deelnemende toonaangevende installateurs van zonnepanelen verzamelt. Qcells krijgt de status Top Brand PV 2019 in volgende Europese landen: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België. Daarom werd Qcells geëvalueerd als merk dat uitzonderlijke producten en een kwalitatieve service levert in de uiterst dynamische solarmarkt in Europa. Naast Europa blijven ook in Australië de installateurs erkend als sterkte en vastberaden aantrekkingskracht van het Bedrijf.

Zes keer op rij erkend worden, dat bewijst hoe belangrijk kwaliteit is voor Qcells.

Door deze zesde erkenning als Top Brand PV door EuPD Research, stelt Qcells zijn reputatie als een van de meest betrouwbare en gerespecteerde solarbedrijven in Europa veilig. De EuPD Research Global PV InstallerMonitor ondervraagt meer dan 100 installateurs in elk land (75 in België) en is wereldwijd erkend als meest correcte en onafhankelijke methode om te meten welke solarbedrijven consistent het vertrouwen winnen van installateurs die in deze competitieve markt actief zijn.

Zulke feedback, die van de bedrijven komt die de kern vormen van de solarindustrie, is van vitaal belang voor eindgebruikers omdat het niet alleen de nadruk legt op de sterkte van het merk, maar ook op de reputatie van het merk en de productkwaliteit. Door dit Top Brand PV-label zes keer op rij te ontvangen, toont Qcells haar ongeëvenaarde consistentie aan op gebied van kwaliteit en service in de sector.

Deze prijs is het gevolg van de EuPD Research data die bevestigen dat Qcells toonaangevende leverancier was van solarmodules in 2018 in Duitsland, de grootste solarmarkt van Europa.

Mark A.W. Hoehner, CEO bij EuPD Research, zei: "Er zijn slechts enkele bedrijven die in staat waren om de "Top Brand PV"-status de afgelopen jaren consistent te behouden. Gedurende bijna tien jaar hebben we die topmerken geïdentificeerd zodat installateurs en eindklanten de meest betrouwbare en duurzame partners kunnen onderscheiden van anderen. En criteria zoals deze zijn doors aggevend bij besluitnamens in Europa."

Dr. Daniel Jeong, CTO van Qcells, heeft daaraan toegevoegd: "Het is nogmaals een stimulans om deze prestigieuze prijs te mogen ontvangen, zeker in tijden waarin Europese en Australische installateurs van zonnepanelen al maar veeleisender worden wat kwaliteit en service betreft. We zijn blij dat we hun verwachtingen consistent kunnen invullen en zelfs overtreffen. We zijn al marktleider in verschillende belangrijke Europese markten en deze erkenning van EuPD Research zal er ongetwijfeld voor zorgen dat het marktaandeel van Qcells over het hele continent verder zal toenemen."

De nieuwste award is een mooie toevoeging aan de toenemende erkenningen die Qcells mocht ontvangen

Het label Top Brand PV 2019 is een mooie aanvulling op het palmares van prijzen die de afgelopen 12 maanden aan Qcells werden toegekend. Deze uitreiking onderlijnt nog maar eens de toewijding van het bedrijf om uiterst kwalitatieve producten, baanbrekende technologie en uitzonderlijke service te leveren.

• Hanwha Q CELLS Co., Ltd. werd benoemd als op de nieuwste DNV GL PV Module Reliability scorekaart die vorig jaar in mei gepubliceerd werd.

• De Q.PEAK DUO-G5 halve celmodule van Qcells won de Intersolar Award 2018 in de categorie Photovoltaics in München in juni vorig jaar.

• Het innovatieve Q.FLAT-G5-systeem voor dakmontage, won de Solar+Power Award voor beste BOS Innovation in september vorig jaar.

Over Hanwha Qcells

Hanwha Qcells.,Ltd. ("Hanwha Qcells") is dankzij zjin hoogstaande, kwalitatieve zonnecellen en -modules een van´s werelds grootste en meest erkende fabrikanten van zonnepanelen. Het hoofdkwartier bevindt zich in Seoul, Zuid-Korea (Global Executive HQ) en in Thalheim, Duitsland (Technology & Innovation HQ) met diverse internationale productievestigingen in Maleisië, China en Zuid-Korea. Hanwha Qcells biedt het volledig spectrum van solarproducten, -toepassingen en - oplossingen, van cellen en modules tot kits en systemen tot grootschalige elektriciteitscentrales met zonnepanelen aan. Via het toenemend zakelijk netwerk over Europa, Noord-Amerika, Azië, Zuid- Amerika, Afrika en het Midden-Oosten, zorgt Hanhwa Qcells voor uitmuntende service en langdurige partnerships aan haar cliënteel in nutsvoorzieningen, de commerciële sector, overheden en residentiële markten. Hanwha Qcells is een vlaggenschip van Hanwha Group, een bedrijf uit de FORTUNE Global 500 en uit de Top 10-ondernemingen van Zuid-Korea. Voor meer informatie, ga naar: http://www.q-cells.com.

Safe-Harbor Statement

Dit persbericht bevat uitdrukkingen over de toekomst. Deze uitdrukkingen over de toekomst kunnen herkend worden door termen zoals "zullen", "verwachten", "voorzien", "toekomst", "plannen", "geloven", "schatten" en gelijkaardige uitdrukkingen. Onder meer de quotes van het management in dit persbericht en de zakelijke vooruitzichten van Hanwha Qcells bevatten uitdrukkingen over de toekomst. Zulke uitdrukkingen brengen bepaalde risico´s en onzekerheden met zich mee die in werkelijkheid zouden kunnen resulteren in verschillen van de uitdrukkingen of suggesties. Tenzij dit wettelijk vereist is, is Hanwha Qcells niet verplicht om uitdrukkingen over de toekomst te herzien of bij te werken omwille van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere redenen.

Contact:

Hanwha Q CELLS GmbH