Tel: +49 (0)3494 6699-0

E-mail: q-cells@q-cells.com

Contact

Qcells lanceert Q.PLUS DUO multikristallijne halfcelmodule op de Solar Solutions vakbeurs

• De Q.PLUS DUO L-G5 is Qcells´ nieuwe, multikristallijne aanpassing van de enorm succesvolle mono Q.PEAK DUO halfcel solarmodule
  • Q.PLUS DUO L-G5 zal zijn Europese debuut maken op de Solar Solutions vakbeurs in Amsterdam, Nederland tussen 19 en 21 maart
  • Qcells zal ook zijn nieuwe Q.PEAK DUO-G6 solarmodules showen op de beurs
  • Qcells´EU-verkoop, Maeng Yoon Kim, zei: "Het begrijpen en voldoen aan de behoeften van de Nederlandse solarenergiemarkt is een belangrijke prioriteit voor Qcells in 2019 en daarna. Nederland heeft de afgelopen jaren enorme belangstelling getoond voor PV-producten met een hoog vermogen en tegen lage kosten, en de perfecte marktomstandigheden gecreëerd voor Qcells, dat een van de leiders in de Nederlandse solarmarkt is geworden."

Berlijn, Duitsland, 18 maart 2019

Hanwha Q CELLS GmbH ("Qcells" of "Het bedrijf"), de Duitse dochteronderneming van een van de grootste fabrikanten van solarcellen en -modules ter wereld, Hanwha Q CELLS Co., Ltd., zal zijn nieuwe multikristallijne halfcel solarmodule, de Q.PLUS DUO L-G5, presenteren tijdens de komende Solar Solutions vakbeurs in Amsterdam, Nederland tussen 19 en 21 maart.

De Q.PLUS DUO L-G5 is de eerste multikristallijne solarmodule van Qcells die halfcellen gebruikt, in de voetsporen tredend van de succesvolle Q.PEAK DUO-moduleserie, een bekroonde monokristallijne solarmodule met halfcellen.

De Q.PLUS DUO L-G5 is ontwikkeld als een ideale oplossing voor op de grond gemonteerde solarenergiecentrales en biedt een hogere opbrengst per oppervlakte en een lagere balans van systeemkosten (BOS) dan standaard multikristallijne solarmodules. Het is verkrijgbaar in vermogensklassen tot 375 Wp en is uitgerust met de allernieuwste technologische en beveiligingsfuncties van Q.ANTUM DUO, inclusief uitstekende Anti LID (door licht geïnduceerde degradatie) en Anti PID (potentieel geïnduceerde degradatie) prestaties, evenals Hot-Spot Protect en traceerbare kwaliteit met Tra.Q™laseridentificatie om te beschermen tegen vervalsing.

De Q.PLUS DUO L-G5 heeft een efficiëntie van maximaal 19,1% en biedt lage energiekosten (LCOE) vanwege het hoge uitgangsvermogen van de module en het geoptimaliseerde ontwerp. De Q.PLUS DUO L-G5 is dus een ideale oplossing voor de groeiende Nederlandse solarmarkt - in het bijzonder de op de grond gemonteerde sector, die momenteel een sterke groei doormaakt dankzij de steun van het SDE+-programma van de overheid.

Solar-oplossingen voor Solar Solutions

Het meedoen van de Q.PLUS DUO L-G5 op de stand van Qcells bij Solar Solutions is de nieuwe iteratie van de Q.PEAK DUOsolarmodule-series, de Q.PEAK DUO-G6. Deze nieuwste versie van de bekroonde eencellige monokristallijne solarmodule is vervaardigd met M4-wafels met een afmeting van 161,70 mm (in tegenstelling tot de waferdimensies van 156,75 mm die in het G5-bereik worden gevonden). Deze grotere wafels helpen elke module tot 6% meer vermogen te leveren, wat de 355 Wp Q.PEAK DUO-G6 (en de 345 Wp Q.PEAK DUO BLK-G6, die niet op de show zal worden tentoongesteld maar binnenkort beschikbaar zal zijn in de hele Benelux) een ideaal product maakt voor dakinstallaties.

Ook te zien op de Qcells-stand zal het Q.HOME⁺ ESS HYB-G2-opslagsysteem zijn, dat volgend jaar klaar is voor introductie op de Nederlandse solarmarkt, aangezien de residentiële en commerciële en industriële (C&I) PV-sectoren hun transities beginnen naar een post-net-metend, zelfconsumptie- model.

Voldoen aan de eisen van de Nederlandse solarenergiemarkt is een belangrijk doel voor Qcells in 2019. Uitgebreid met 46% op jaarbasis in 2018 volgens het Nationaal Solar Trendrapport 2019, zal de Nederlandse markt naar verwachting dit jaar nog dynamischer zijn. Cumulatief heeft Nederland meer dan 4,2 GW aan geïnstalleerde solarcapaciteit en analisten en experts uit de industrie verwachten dat in 2019 nog eens 1,5 GW aan nieuwe capaciteit zou kunnen worden toegevoegd.

Terwijl de Nederlandse markt steeds meer geneigd is om hernieuwbare energie te omhelzen bekwaam ondersteund door een pro-groene overheid is het feit dat de kosten van solarenergie blijven dalen ook een beslissende factor in de solargroei die momenteel in Nederland te zien is. Deze voordelige, groengerichte energiereis is een reis die Qcells voor de lange termijn zal doormaken.

Qcells´hoffd EU-verkoop, Maeng Yoon Kim, zei: "Het begrijpen en voldoen aan de behoeften van de Nederlandse solarenergiemarkt is een belangrijke prioriteit voor Qcells in 2019 en daarna. Nederland heeft de afgelopen jaren enorme belangstelling getoond voor PV-producten met een hoog vermogen en tegen lage kosten, en de perfecte marktomstandigheden gecreëerd voor Qcells, dat een van de leiders in de Nederlandse solarmarkt is geworden.

"De Solar Solutions vakbeurs wordt daarom een steeds belangrijker evernement dat is gepland op de Europese PV-kalender en Qcells zal de gelegenheid aangrijpen om onze nieuwe multikristallijne halfcelmodule te demonstreren, evenals onze meer krachtige monokristallijne halfcel Q.PEAK DUO-assortiment producten die perfect voldoen aan de behoeften van alle soorten Nederlandse solarklanten."

Bezoek Qcells op standnummer D8 op de Solar Solutions vakbeurs, gehouden op Expo Haarlemmermeer, Amsterdam, tussen 19 en 21 maart.

Over Hanwha Qcells

Hanwha Q CELLS GmbH is de Duitse dochteronderneming van Hanwha Q CELLS Co., Ltd. Hanwha Q CELLS GmbH is verantwoordelijk voor de R&D, verkoop en installatie van een volledig spectrum aan solarcomponenten, van modules en kits tot systemen en grootschalige solarenergie krachtcentrales-over alle Europese markten, evenals Latjins-Amerika, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Het moederbedrijf van Hanwha Q CELLS GmbH, Hanwha Q CELLS Co., Ltd., heeft diverse internationale productievestigingen in Maleisië en China.

Safe-Harbor Statement

Dit persbericht bevat uitdrukkingen over de toekomst. Deze uitdrukkingen over de toekomst kunnen herkend worden door termen zoals "zullen", "verwachten", "voorzien", "toekomst", "plannen", "geloven", "schatten" en gelijkaardige uitdrukkingen. Onder meer de quotes van het management in dit persbericht en de zakelijke vooruitzichten van Hanwha Qcells bevatten uitdrukkingen over de toekomst. Zulke uitdrukkingen brengen bepaalde risico´s en onzekerheden met zich mee die in werkelijkheid zouden kunnen resulteren in verschillen van de uitdrukkingen of suggesties. Tenzij dit wettelijk vereist is, is Hanwha Qcells niet verplicht om uitdrukkingen over de toekomst te herzien of bij te werken omwille van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere redenen.

Contact:

Hanwha Q CELLS GmbH